Gnäll, gnäll & gnäll!

Vill du inte läsa om gnäll så klicka dig snabbt vidare någon annanstans..
 
Idag har det varit en riktigt pissig dag. Framförallt på jobbet och det är sällan jag känner så men jag HATAR när teknik inte fungerar. När det fungerar så är det underbart, men när det inte fungerar så är det utsänt från det sämsta av ställen. 
Utan internet kan vi inte dra betalkort, 99% av alla kunder handlar med betalkort. När vi inte kan ta kort vänder de flesta kunder i dörren och åker någon annanstans. Dvs mkt dåligt för affärerna = mkt dåligt för mig. Framförallt så får jag en inombordsstress som går till världshistorien då det djävuliseras.
Hetsade iväg och köpte ett nytt modem då jag lokaliserat att modemet inte får någon ström, provade först med en annan kabel. Stendött!
När jag kopplat in det så upptäcker jag att routern bara har ström ibland. 
Köpa ny router. 
Fungerar det? NEJ!
För då måste de som vi köpt kassasystemet in och göra nåt special för att kassaprogrammet ska acceptera den nya routern så då går det ändå inte att dra kort. 
Hade de möjlighet att hjälpa oss via tekniksupporten idag? Svar NEJ!
De ringer upp någon gång imorgon. Gillar jag det? NEJ!

För att gnälla lite till så är jag fortfarande inte frisk, nu har jag ont i luftrören och känner mig tungandad och en smula slemmig samt att det dånar i huvudet när jag böjer mig ner. Behöver jag nämna att jag också är ninjatrött dygnets alla vakna timmar. 
Nämen så där då, då hade jag visst gnällt klart då!

Bra grejor idag är att Mange och min bästa lillbror har burit upp ca 90 säckar med sågspån på vinden, de har stått och väntat på att bli uppburna sedan slutet av maj månad. Grymt bra!
Annan bra grej är att  mina underbara brorsbarn ska vara hos oss hela helgen då deras föräldrar ska ha vuxenmys i Sthlm. 
Önskemat är tacos och tomtegröt. Känns ganska enkelt att tillmötesgå. 

Just nu är jag mer än vrålhungrig och Magnus är och hämtar mat på Thaihaket ett eller två stenkast hemifrån. 
Det är det bästa av snabbmat jag känner till . Jag orkar inte ställa mig och laga mat nu, jag vet att jag skulle må bättre av att laga något men nu är det så att jag inte ids det och jag får istället se till att inte dundra i mig för mkt av det goda och det är så SVÅRT! 

Well well!
S
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!