Dag 1 av 39

Jahapp, nedräkningen är igång...

Jag är hänging även idag och känner mig i "förstadiet till feber"...  
Har jag tur så blir det inte mer än så, det vore så härligt att slippa höstförkylning.

Vaknade imorse och var trött och sliten som tusan, ställde fram klockan och skippade morgonmotionen. 
Har jag sovit mina timmar?  Jäpp det har jag, men när jag är risig blir jag aldrig pigg hur mycket jag än sover. Det är knappast någit unikum för mig. 

Tillbringade en lång stund i telefonen med en god väninna innan jobbet, det är tur att det fungerar så bra att umgås via telefon annars hade jag haft ett futtigt kamratliv då jag sällan umgås med vänner på veckorna och har så många underbara vänner. 
Det är ett angenämt problem att ha så många fina vänner att det är svårt att få tiden att räcka till att kombinera vanligt vardagsliv och umgänge med kamrater. Det hade varit värre att ha massor med tid och ingen att dela den med. 
Tyvärr är det alldeles för många ensamma människor "där ute".

Jag fikade frukost med Lollo telefonen ute på bron och det känns så lyxigt att kunna fika ute. Jag verkligen älskar den här årstiden när det är sol och hög klar luft.
Frukost på bron, sällskapat av fina kvartinghunden som jag fått av kusin Karin
 
 
Det är dags att vintra i trädgården, men jag har ingen lust!
Tomatplantorna mognar inne i köket, änglatrumpeten blommar klart i källaren. De är de enda jag tagit hand om hittills. 
Jag brukar övervintra cobeorna (klockranka) i källaren, men jag tycker de blommar senare då. I år har de inte alls växt sig till den storlek de brukar, mkt kan ju bero på den mystiska sommaren vi haft i år. 
Jag läste på nätet att man kan ta skott och övervintra inomhus istället. Jag ska prova det i år, det är grymt tunga krukor att släpa ner i källaren så om det fungerar vore det supertoppen.
Jag har några klematisar som också övervintras i kruka och i år ska jag prova att klippa ner dem helt. Det värsta som kan hända vid expriment är ju att jag får köpa nya. 
Jag tycker det extra roligt med växter som jag lyckas övervintra eftersom jag är en "gröna fingrar" wannabee. Jag har så mycket mer intresse än talang för växter.. 
I år ska jag köra snålbudgeten och hämta granris i skogen och inte handla ljung för en smärre förmögenhet utan bara nån enstaka planta. Efter snöns inträde ser jag ändå inte ljungen men granriset kanske tittar upp.

Idag har jag lyckat med allt jag ville i min utmaning..
Jag har ätit enligt planen, jag har druckit det jag ska, jag har rört mig som jag ska och jag har sovit mina timmar. 
Härligt!
Ang motionen så har jag promenerat i söndagsåkarefart, alltså ingen pulshöjare då jag känner mig risig. Jag resonerade som så att det måste vara bättre med frisk luft än soffhäng. Det är då bättre för själen iallafall.

                                                                    Mitt gym i dag



Magnus hade med sig Filip & Fredrik på sin motionsrunda idag, så först har de promenerat 1,4h med honom och sen drygt 1h med mig. Så idag har de fått röra på sig ordentligt, som de flesta hundar far de fram hit och dit och fram och tillbaka. Så om jag går en km så har det gissningsvis sprungit 2km..


                                                                     Filip & Fredrik



 
 Bilderna ska vara klickbara om du vill se min magiska kokkonst närmare

Fr Sportknäcke, dillkaviar, ägg, kaffe
Lu Thaisoppa fr Felix, riktigt god dessutom
Mm apelsin
Mi Sportknäcke, bregott, sill, potatis & ägg, snabblagad favorit
 
 


Summan av kalorierna är:1185 kcal


Well well!
S
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!