Dag 10 av 39

Rapporterar snabbt av matintagen...
Fr: 2 hårdbröd m bregott, ost, gurka, kaffe
Lu: yoghurt, allbran
Sen var det svårare so far hade jag ungefär 1100kcal kvar att äta. 
Vi var på after work och det var jättebra buffé. Men hur räknar man det??
Jag åt mest av det "kalla", melonsallad, snittar, silltårta mm och ytterst lite av varmrätten. Åt en rejäl portion efterrätt som var supersmarrig, 2 små bitar av nån chokladkaka tyo 2x2 cm och 2 bitar rocky roadkaka av samma mått samt en flisa vinbärstårta (?) och en klick smarrig grädde. 
Jag undrar också hur de fick till den grädden, den var mkt "lenare" än vanlig grädde och hade en krämigare konsistens. Min teori är att det var någon slags vaniljkrämspulver i eller nåt annat kemikaliskt. Supergott var det iallafall. Jag tog en klick grädde i kaffe och förväntade mig att det skulle skära sig, det gjorde det inte.
Nåväl, jag var betydlingt mättare än vad jag vanligtvis är, men ändå ingen katastrofätning. 

Filmen vi såg efter AW var Hypnotisören och den var bra. Bra kort och gott eftersom jag läst boken. Så är det väl oftast när man läst boken innan. Jag satt och sökte detaljer ur minnet som jag inte kunde hitta i filmen. En sak är då säker och det är att Lena Ohlin har den slätaste överläpp jag skådat på en kvinna i hennes ålder och även i förhållande till resten av hennes fejs. Jag kunde inte bestämma mig för om det var snyggt eller konstigt, men den var lika slät oavsett munrörelse. 
Själv har jag komplex för de fula "rökrynkor" jag har på min överläpp efter allt för många år i dårskap då jag rökt. 
Ingen är gladare än jag för att jag är rökfri.
Jag hade också svårt att hålla koncentrationen på filmen då en bekant till mig varit svårt sjuk den senaste tiden och ikväll visste jag att han inte hade länge kvar. Tyvärr finns han inte längre med oss. 
Cancer, jag säger bara cancer.
Om det finns något som är djävulens påfund så är det denna jävla cancer.
Känner mig låg ikväll och har tankarna hos hans närmaste familj, fy det är så orättvist att livet ska sluta mitt i för alltför många. 
Jag försöker ta vara på mina dagar efter bästa förmåga och är innerligt tacksam för att min kropp fungerar så pass väl som den gör. Senaste tiden gör jag mitt bästa för att ta hand om den och förvalta den bättre. 
Om det är alla tråkiga bortgångar senaste åren av många nära och kära i denna cancer, eller om det är åren som gjort mig klokare vet jag inte.

Muntert värre inlägg, men jag känner mig faktiskt inte ett dugg munter. Dessutom pratar de om tragiska förlossningar på Karlavagnen, jag fick nog och stängde av. 
Tack och godnatt...
 
Well well!
S
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Camilla

Jag har oxå läst boken, men som tur var så var det länge sen! Annars brukar jag alltid bli besviken på filmen... Ska se den tänkte jag :)

Svar: Se den Camilla, det var absolut ingen dålig film men jag hade fullt upp med att fundera på var många delar av storyn försvunnit..
Sandra Nilsson

2012-09-29 | 19:45:37




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!