Det ska gå bra nu...

Som jag tidigare skrev så ökade jag i vikt under sommaren, +8,1kg. Jag behöver väl knappast berätta hur onödigt det känns...
Nu har jag kommit en bit på väg med att bli av med semesterkilona, men gissa hur härligt det hade varit att inte gå ner samma kilon en gång till utan att i stället tappa färska härliga kilon.
 
Idag är det 39 dagar kvar tills vi åker till Budapest och jag har bestämt mig för att ta ett jävlaranammatag fram till dess.
Jävlaranamma =
1500kcal/dag Inga undantag,
Vitt bröd 1dag/vecka förslagsvis på helgen om jag "måste" äta vitt bröd överhuvudtaget
Motion 5dgr/vecka undantaget om jag inte är frisk varav 2dgr med längre turer
Blogginlägg varje dag om så bara en liten kråka
Sammanställning av kardemumman varje vecka
2L dryck/dag kaffe och te utöver det
Sköta min sömn minst 7tim/natt
Det låter ju väldigt enkelt, men för mig är det en utmaning som är SVÅR!

En del går på gymmet, ibland kör de hårda pass och ibland lättare pass.

Så här ser mitt gym ut när jag kör ett lättare pass. Visst är det fint!?!

På veckorna går allt så lätt, jag äter min frukost som nästan alltid består av 1,5dl Icas lätt yoghurt, 20g allbran, 2 sportknäcke m varierande pålägg och en kopp kaffe.
Till lunch äter jag antingen medhavd matlåda eller något annat jag har på jobbet och allt som finns där är bra för mig att äta.
Sen vi infört matsedel hemma så är middagarna sällan något problem. Men så när är det problem då?
Det är när jag inte är hemma eller på jobbet som det är svårt som tusan.
Jag har svårt då jag är bortbjuden, jag har det svårt om jag ska gå på restaurang eller café.
Om jag sovit dåligt eller för få timmar är jag också väldigt benägen att äta. Det är som att jag vill kompensera min trötthet med att äta och blir vaninnigt sugen på att äta för mkt och onyttigt. Samma sak händer när jag är småsjuk och känner mig risig och hängig.

Så nu ska jag fixa att hålla det här löftet till mig själv, och detta utan att hamna i bantartänk!!!


Det här är sånt som jag har svårt att låta bli och äta med måtta...

Well well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!