Men ååå som jag längtar...

... efter varmare väder när jag kan vara så här snygg (iallafall ha snygga kläder)!

För precis dessa kläder finns i min garderob, men det kräver lite varmare väder...

Igår var vi på ett lunchmöte och jag gruvade mig lite för matsituationen då jag egentligen äter pulver till lunch. Jag kollade upp vad som var dagens rätter dit vi skulle och gjorde en plan.
Det gick svinenkelt!! Tänk vad allt går lätt när motivationen finns.
Jag tog två pannbiffar, ingen sås eller potatis men frossade loss från salladsbordet. Jag lämnade en pannbiff och kände mig grymt nöjd med mig själv. Mätt och nöjd i övrigt också.
Det har gått utmärkt att hålla mig under 1000kcal/dag under veckan och under 1200kcal på helgen. Grymt härligt känns det och nu ska vågen bara ge lite respons också så är lyckan gjord!
Enligt shape up ska jag äta 990kcal/dag, men det är nog för hårt för min smak.

Motionsmässigt känner jag mig i ett flow, jag har motionerat 16 pass under april och det känns kul nu. Foten bråkade sista km påhemvägen i morse så jag håller tummar och tår att den ska hålla ett tag till. Den måste ju må bättre av att jag blir mindre tung?!?!

Imorgon är nästa utmaning. Då ska vi till Storklintens skidanläggning och bo i kompisars husvagn. Jag har garderat bra. Vi står för middagen och då blir det grillat kött med sallad till och så har jag garderat med morotsstavar som snacks.
För mig kan inget lämnas åt slumpen som jag känner nu, det är så lätt att falla ur spår och så svårt att  hitta tillbaka.
Det ska bli jättehärligt att åka till klinten, min plan är att ta en rejäl promenad när övriga åker slalom.Jag har inte åkt slalom sen 1997 och har inga planer på att bryta benen just i helgen så jag håller mig på marken.

Well well!
S



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!