Säg den lycka som varar..

Eller att man inte ska ropa hej innan man är över bäcken..Imorse gick jag ut på promenad en stund före sju och det var ljuvligt väder. Strålande sol och nästan sju plusgrader.
Efter en stund såg jag en man som jag ser på håll ibland som har en "inte så trevlig mot andra hundar irländsk Zetter". Tidigare har jag alltid sett honom i god tid och haft en annan väg att välja. Det hade jag inte nu men tänkte att det går.nog bra ändå.Det gjorde det tills precis då vi är i passeringsögonblicket då hans hund gör ett väldigt ljudligt utfall mot mina hundar. Min yngre hund blev superrädd och skrek som att.någon sätt kniven honom. Jag tog upp lite godis ur fickan och busade upp honom för att få honom att komma på andra tankar då avreagering med denna hund inte kändes som ett alternativ.Då upptäcker jag att hussen istället för att gå åt sitt håll följde oss och pratade med mig vilket jag inte hörde eftersom jag lyssnade på en ljudbok. Jag tog ut hörluren och trodde att.han kanske skulle be om ursäkt. Nej det han gjorde var att svära åt mig och undra vad FAN jag höll på med. Jo jag bedömde att det bästa var att bara gå iväg. Men vad är det för FEL på en del överbittra människor. Och vad är det för fel på mig som låter säkert tjugo minuter av min fina morgon gå till spillo för att jag tillät mig att reta upp mig så enormt på denna man och la massa energi på honom.
Blä.
När jag kom från jobbet gick jag i källaren och blev.superförvånad då det var översvämning där även om än väldigt lindrigt. Jag trodde inte det skulle hända igen efter att de grävt upp min gård och satt en sån backventil. Men det gör så att jag inte får in kommunens avloppsvatten när brunnen är överfull. Näh för då får jag bara in mitt eget hus avloppsvatten eftersom ventilen stänger avloppet. Nå hur vet man att den stängts?
Näe det var ju just den detaljen att man inte vet det utan att titta i källaren och se när det egna avloppsvattnet börjar komma i källaren istället för som vanligt bara försvinna.
Åååå jag blir helt matt!Men mina fixarkompisar är snabba på att komma och hjälpa oss. Och som det heter" don't kille the messenger". 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bästa Bästa fixarna på plats och fixar...

Efter de varit så återgick vi till orginalplanen med mittfavoritord -fredagsmyyys!
Ikväll med räkor och efter det härlig städning:-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Well well !
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!