Rivstart 2013 -Strax over and out!

Imorgon har jag min sista vägning i Rivstart 2013, jag kommer inte att ha gått i mål men ändå gjort en fin prestation.
Ikväll har jag shoppat loss på Ica. Som jag tidigare berättat har jag det svårt med motivationen nu. Det som hjälper mig bäst är alla fantastiska bloggare ute i cyberrymden som delar med sig av sina viktresor i med och motgångar. Det är helt sanslöst så många vi är som tampas med viktbekymmer, och dessutom är det väldigt många som lyckas med sina ambitioner och just en sån har jag tänkt att bli!
Åter till Ica, jag shoppade loss färska hallon, färska blåbär och färska jordgubbar. Jag orkar inte ens tänka på hur och var de är odlade. Smaskens smakar de och jag känner mig nöjd över mitt val. Det slank även med bananer, sweeties och vindruvor.
Mange jobbar sent och oftast då passar jag på och äter lyxmiddag,  idag blev det fruktsallad och 2 dl yoghurt. Möööms!
 
Tidigare i veckan hade vi en kund som utan förvarning kräktes i butiken. Stackars människa, om kräkas är en mardröm så är kräkas offentligt en mardröm De Luxe...
Alla står vi oss själva närmast och jag har varit väldigt nojjig för att få vinterkräkssjukan, men nu verkar jag ha klarat mig. Jag varvar med att vara nojjig och att vara helt övertygad om att jag är immun.
Ett trix jag har för att klara mig är att när jag städat spya (kunder har kräkts förut också) så spritar vi såklart allt vad vi kommer åt, klorintvättar ytor och moppar och hinkar, spritar mina skor, händer och så till slutklämmen som är tricket -jag inhalerar handsprit.
Den du!

Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!