Rivstart 2013 -veckans vägning...

 
Veckans vägning var inte vidare kul alls!
Vågen visade -0.2kg. Jag har skött min kost utmärkt (1200kcal må-fr 1500 lö & sön= snitt 1285), dock har jag inte motionerat må-to då jag varit förkyld, men ÄNDÅ!!

Jag tappar självförtroendet stundtals och undrar hur i allsin dar de som har viktnedgång vecka efter vecka lyckas med det. Jag erkänner att jag känner att det är orättvist och jag vill vara som dem!
Tankar som att det är ingen idé, nu gluffsar jag i mig passerar i raketfart genom min hjärna. Men jag tänker inte låta mig luras. Jag VET att det här är den rätta vägen även om det går segt. Att återgå till min fd livsstil gör ingen glad. Då kommer jag definivt inte må bättre och tappa vikt. Det vet jag med all säkerhet, men tankarna hinner ändå snabbt passera genom huvudet.
 
 

5.7kg lost. 2.3kg to go
Jo nu ska jag göra mitt allra bästa!
 
I tisdags var det fettisdag och hos mig var det smaltisdag istället, känns bra även om jag lätt skulle kunna svälja en semla hel..
I torsdags var det Alla Hjärtans dag, som omväxling firades den dagen i vårt hus. Vanligtvis gör vi inte det men det var ett trevligt inslag i vardagen.
När jag klev upp på morgonen låg ett fint paket på köksbordet.

Paket och kokt ägg det är grejer det!

När jag kom hem från jobbet var det till dukad förrätt och fullt med "Sandra fjäsk". Gräddfil istället för CF och matlagningsgrädde ist för visp. Jag älskar att få vara prinsessan på ärten ibland!!!

Ytterligare ett "Sandrafjäsk" är att det serverades Cola Zero istället för vin. Nästa lördag ska jag dock göra ett planerat sedan länge undantag och dricka vin till maten. Har en särskild flaska som väntar på oss.

Nu ska jag göra dagens motion, sitter ombytt och klar . Känner mig inte vidare motiverad men det kan man inte alltid vara. He ä bara å gör ett!

Jo inga modellpoäng här inte...

Well well!
S
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Madde

Vad bra de går för dig! :)

Svar: Tack gulliga Madde! Men njaaaaaa säger jag om det. Det går tungt nu, sköter mig men vågen är sur och då har jag SÅÅÅ svårt att bibehålla motivationen. Men eftersom det är 2013 som jag ska bli mindre så är det bara att hålla i...
Sandra Nilsson

2013-02-20 | 21:26:40
http://gbpminviktresa.blogg.se
Cee

Tycker det är ett fint resultat du har fått bara att kämpa vidare. Blir kul för dig när du sen tittar tillbaka på 2013 :) skickar en massa pepp till dig...
Kram Cee

Svar: Tackar för pepp, det känns som att det behövs en dos med det!
Sandra Nilsson





»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!