Så är ett nytt år här igen då...

Då var det nya tag igen. Alltid detta igen, igen och igen. Jag har åter en gång svikit mig själv. Jag har ätit vitt bröd, druckit för mycket alkohol, försummat min träning, successivt ökat portionerna och på det viset brukat våld mot mig själv.
Jag har tjuvvägt mig och sedan 13/12-12 har jag ökat 7 SJU kilo!!! Jag upprepar sju kilo!! Detta på 21 dagar dvs 0,33kg/dag!
Imorgon är min "riktiga" vägardag och morgondagens resultat är det som bokförs, men fyyy så besviken på mig själv jag är. Men nu får det vara utagerat och nu ska jag se framåt.
2012 har på många vis varit ett bra år men på andra sätt varit riktigt jobbigt.
Värst av allt var att sköta om min döende far, att begrava honom och att tillåta mig att sörja honom. Det där sorgearbetet är svårt då jag är mästarnas mästare på att skjuta undan och förtränga jobbiga känslor.
Bäst under året var att Fredrk flyttade hem till oss. Nu är han snart ett år och stora karln.
Annat bra var att första halvan av året så kom jag igång med motionerande på ett bra sätt, kosten var också bra då. Andra halvan av året har det mest varit omtag, omtag och omtag...

2013 är året då det kommer att ske!
Den inställningen måste jag ha för annars kommer jag absolut ingen vart.
Jag tror stenhårt på att äta allt men inte alltid och i lagoma mängder som recept på framgång i långa loppet. Det frångår jag en stund och pressar mig själv ett tag för att få snabbt resultat för ökat motivation.
Ikväll var jag på första motionsturen på en evighet. Min fot är absolut inte bra, men jag tänker prova att belasta den med lättare promenader, inte längre än 30 min för att se hur det fungerar. Idag tog jag bungystavarna de får kompensera för avsaknaden av farten.
Nu ska jag inte skena iväg på långasträckor utan hålla mig till 30 min, hellre flera ggr per dag istället för en endaste långis.

Dagens matintag:
Frukost: 2dl vaniljyohurt, 10g rågkuddar, psylliumfrön
MM:2 dl mjölk i dagens kaffekoppar
Lunch: 1 påse modifast
Mi: 2dl vaniljyoghurt, 1dl mjölk, 66g banan, 64g hallon, vetekli. Detta mixat till en smoothie.
Totalt 806kcal
Jag har också lyckats med konststycket att få i mig ordentligt med vätska.
Nöjd med mig själv ska jag nu gå i säng.

Well well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!