Gräsänka en stund..

Jag har en längre tid inte varit fräsch i kroppen. Ena dagen ont i halsen, nästa dag tungandad, sen ont i halsen igen, sen snorig, sen feberkänsla, sen ledvärk både här och där. Detta varvas med att jag känner kärnfrisk delar av dagen för att en stund senare känna mig supersjuk för att nästa stund vara frisk igen. 
Detta märkliga mående har gjort att jag ena dagen har orkat hur mkt som helst på min CT för att nästa dag få en nära döden upplevelse. 
Jag diskuterade saken (läs beklagade mig) till min träningsnördiga bror. Han sa direkt att prova vila en vecka och låt kroppen återhämta sig så att den får bli frisk ordentligt. Den försöker liksom säga dig någonting. 

Jag har haft ett enormt intre motstånd mot att vila då jag är skraj för att jag ska bli en latmask igen. Nåväl, den här veckan beslutade jag mig för att vila och unna mig det för att blir frisk från min märkliga "förkylning". 
Det märkliga är att jag har inte tränat sen i torsdags och ändå har jag en lättare träningsvärk i kroppen. Skumt säger jag...
 
I fredags åkte Magnus till hufvudstaden för både nytta och nöje och således är jag nu gräsänka. Det har jag firat med att stöka ner hela hemmet till oigenkänlighet. Det brukar annars vara Magnus paradnummer när jag är bortrest. Jag har iallafall gjort det för en god sak nu. 
Jag har slipat och målat vardagsrumsbordet och målat tv-bänkarna. Grymt jobbigt att måla pillergöra som kanterna runt de frostade dörrsluckorna. Nu ligger det luckor på tork överallt och jag tänkte egentligen tapetsera kortändarna ikväll, men istället sitter jag uppkrupen i soffan och väntar på att mitt favoritprogram ska börja. 
Girls på TV2.  Grymt bra tycker jag, stört och skönt, och framförallt stört på ett skönt sätt.
Woop woop!
 
Jag har skött mitt kaloriintag hela helgen. I fredags var det med nöd och näppe de räckte till då jag drack både vin och öl med en god vän. Samtidigt så avhandlade vi stora stycken av livet i smått och stort. Det dracks ganska stora mängder vin med handen på hjärtat. 
Det kändes i min annars så alkoholfria kropp att den var kraftigt förgiftad när jag vaknade på lördagsmorgonen. 
Att vara bakis är förenat med livsfara för mig. 
Jag vaknade sex på morgonen och åt frukost nr1, 1 grillat kycklinglår och ugnsbakade rödbetor. 
Frukost nr 2 efter en slummer. Kaffe från kaffemaskinen med sockerhaltig mjölk, en smörgås av vitt bröd. Detta i sängen tillsammans med melodikrysset. 
Och det är inte alls lika mysigt och kul med krysset och sängfrukost utan Magnus. Jag ringde honom och tänkte att vi kunde lösa över telefonen. JAg fick Tji. Han var bakfull hos sin vän och dennes fru i en minlägenhet utan dörrar. Han tyckte jag var pinsam och krävade och ville bara lägga på och vårda sin baksmälla i fred utan mig. Nå jag överlevde även om jag tvivlade en stund. 
Hela dagen villle jag bara smälla i mig något, vad som helst. Helst som i pizza, skrovmål, gräddig pasta, chokladpraliner, glass, bulla, jag vad som helst. 
Nu gjorde jag inte det och det känns grymt bra!
Att jag skött mig hela helgen känns härligt, men såklart var jag tvungen att tjuvväga mig och vågen pekade åt fel håll. VRåååL, inte kul. Jag ber en bön för att det ska vara vätska och att jag ska ha nått reslutat på torsdag då det är riktig vägning. 
FÖR DET HAR JAG FÖRTJÄNAT!!!!!!!!!!!


Peace and out!

Well well..
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!