Dag 11

Idag har det varit alldeles underbart väder, jag blir glad i hela själen av lite sol och värme.
Dagen började med hundkurs och jag vet inte vad jag pysslade på med i morse för helt plötsligt var det dags att åka till hundkursen och jag hade inte hunnit göra frukosten.
Kursdeltagarna är jättetrevliga, läraktiga och ambitiösa. Inte en enda känns "utsänd". Hur kul som helst. Det som var mindre kul var att jag efter halva kursen fick sån yrsel och svimmningskänsla. Jättejobbigt och jag undrade en stund om jag skulle tordas köra bil hem. Men när jag satt ner mådde jag bra.
Tidigare i livet har jag haft en nerv i kläm i nacken som framkallat denna yrsel men det är länge sen nu och jag vet inte om det var den som spökade eller om det var att jag behövde äta. Annars brukar jag inte alls vara känslig över att hoppa över måltider, men det har jag aldrig tidigare provat med den typ av diet som jag står på nu.
När jag kom hem gjorde jag en proteindrink och la mig i ett mörkt rum en timme och bara relaxade efter det mådde jag prima igen.

Vi har hjälpts åt att ta reda på de lövhögar jag krattat ihop tidigare i veckan, buskar och träd är fixade, det är bara äppelträdet som behöver fixas till nu.
När jag kommer hem från Turkiet ska jag inhandla mer buskar och träd.
Jag är så sugen på att göra en liten odling i pallkragar men jag har svårt att besluta var på gården jag ska ha den. Om jag ska lägga plattor eller ha grus som underlag med en kant av kantsten eller, eller, eller...
I dessa vill jag odla lite jordgubbar, lite potatis, några kryddor, sallad och morötter.
Men jag har massa andra projekt som också behöver färdigställas och det kanske inte är så smart att påbörja nya innan de som skräpar från ifjol är klara. Nå jag ska fundera lite till, annars kommer det fler år.
Jag ska iallafall inhandla några nya syrener, äppelträd och ett körsbärsträd. Funderar starkt på en krusbärsbuske också. Det är så kul med trädgård, det är bara det att jag inte tycker det är lika kul att sköta om allt.
 
Imorgonbitti ska jag till frissan och få ett fräschare hår och det var inte en dag för tidigt. Jag har gått till samma frissa i 30 år sen hon var elev. Ibland kan jag tänka att det skulle vara kul att byta, men varför byta när jag är så nöjd?..
Well well!
s
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!