Dag 8

Hej å hå vad tiden går...
Nu har jag druckit pulver till fr & lu och ätit kcalsnål soppa till middag i åtta dagar utan ett endaste litet avsteg. 
Klappar mig själv på axeln!

Vägningen idag gick toppen, -3,3kg och jag vet att det inte pure fett, men vem bryr sig???
Minus är minus och de är definitivt en god hjälp för mig på vägen som smalis...


15.8kg lost 19.1kg to go Feels good!!

Jag är fortfarande inte frisk även om den värsta höga febern håller sig borta. Jag hostar något så kopiöst på nätterna, morgnarna och kvällarna. Tack och lov inte just något på dagtid. Men det börjar vara jobbigt att vara småfebrig och inte få sin skönhetssömn nu.
Jag är den första som säger till folk att "-gå till doktorn", men är den sista att gå dit själv. Men imorgon ska jag gå till Sensia och ta reda på om jag har någon bacill som jag kan få hjälp att bli av med. Ungefär alltid när jag varit till doktorer så har de aldrig hittat något fel på mig och jag får alltid känslan av att uppta deras tid och vara lätt hypokondrisk när jag väl är där. 
Oftast ändrar de lite attityd när de förstår att jag inte är intresserad av att bli sjukskriven. Det är ju också skumt, men de kanske har sina skäl eller så är jag inbicill. 
Och nu längtar jag efter att få MOTIONERA!!!!!

Jag har börjat titta lite på vad jag behöver handla och vad som ska packas ner i väskan för 17:e maj åker vi till Sthlm för shopping och 19:e till Turkiet. Men hur härligt känns inte det då?!! 
Gryyymt härligt! 
Jag har alltid så svårt att packa ner rätt grejor. Jag har en tendens att överpacka och ha med mig en del onödiga grejor och missa en del nödvändiga. 
Det skulle vara så mycket enklare om jag visste exakt vilket väder det kommer att vara... Det är lika för alla men det känns som svårare för mig.  Jag har alltid väldiga problem när jag ska välja något, allt från kläder till mat, till bio till precis allt. Det är något som jag jobbar med men absolut är långt ifrån färdig med. 

Hela dagen idag har jag suttit i soffan och gjort ungefär ingenting medan min fina sambo gjort en massa bra saker. Han har fixat punka på bilen och burit fram utemöbler och nu är han med återvinnsprylarna. Jag har inga problem med att sopsortera, men jag verkligen HATAR att åka och sortera in det på sopstationen. Jag vet inte riktigt vad  motståndet består av, men det är grymt skönt att sitta i soffan istället....

Well well!
S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!