Stockholm dag 1

Uppstigning kl 5 imorse efter ca 2.5h sömn var och är jag inte piggast idag.
Hotellet vi bor på heter Central Hotel och ligger ca 100m från utgången på Arlanda express tågen på T-centralen.
Toppenläge, nära till allt vi vill göra. Fem min till Drottninggatan t ex.

Vi började dagen i storstaden med att äta brunch. Det går inte att shoppa hungrig. Vi åt en sallad med chilimarinerade kräftstjärtar med melon. Den såg godare ut än vad den var även fast den var helt ok.
Sen började shoppingracet o jag köpte ingenting på Desigual. Det har nog aldrig hänt förut.

Efter några timmar tog vi paus för ett glas bubbel i kungsträdgården. Härligt att sitta i solen och titta på folk, de blommande körsbärsträden och samtidigt avnjuta ett glas bubbel.
Shoppingen fortskride och id fem tog orken slut och vi ankrade på TGIF.
Vi beställde en mixad förrätt för två och varsin sallad. När maten kom in var det enorma mängder så huvudrätten blev orörd. Det var alldeles för gott för mig. Det toppade vi med det godaste jag vet -glassdrink som smakade romrussin. Jo vi var stinna efteråt men stannade ändå till på Belgobaren på vägen hem.
Utmattade licger vi kl åtta i säncen och ser Tv. Inte mkt till partypinglor ikväll.


Over and out och godnatt!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!