Tillbaka i den verkliga verkligheten!

Turkietresan och Stockholmstrippen var en resa på 10 dagar.
10 dagars supersvår utmaning.
Jag presterade bättre än vad jag någonsin gjort på resande fot, det hade kunnat vara bättre men det hade kunnat vara mycket värre.
När vi var i Budapest i höstas visade vågen 8 kg+ och då tyckte jag också att jag ansträngde mig.
Nu visade vågen 2.5kg+. Jag är ganska nöjd med det, särskilt med tanke på att jag ätit flytande innan jag åkte och det alltid blir en liten viktökning när jag börjar äta fast föda igen.
Skillnaden mot Budapest är att jag är mkt mer målmedveten och har varit ganska restriktiv med alkohol, bröd och annat synligt socker och kolhydrater.
Härligt är också att vi skött motionen utmärkt utan undantag.
Tyvärr har det resulterat i jobbiga blåsor som gör svinont på mina tår. Jag har tejpat, punkterat och satt zinkpasta. Andra tips mottages tacksamt!


Igår promenerade jag i rask takt 1, 20h på morgonen i alldeles för varma kläder.
Efter jobbet gick jag nästan en timma med Bungy Pumpstavarna och gav verkligen järnet.
Det är kul att jag får upp pulsen ordentligt med stavarna, det är verkligen skillnad mot för vanliga stavar och då höjer mam ju också pulsen jämfört med utan. När jag gick på kvällen klädde jag mig mindre i shorts och linne. Jag tycker det är jobbigt att visa mig ute i så lite kläder. Jag tycker jag ser ut som en kassler och kan inte låta bli att skämmas för mitt yttre. Varje gång jag möter andra motionärer inbillar jag mig att de tänker fula tankar om mig. Jag har lite att jobba på vad det gäller självkänslan om jag säger så...


Frisyren ska vi inte tala om... :-)
Det är helt overkligt vilken värme det är. Jag njuter och hoppas att den varar hela sommaren. Det var 25 i skuggan kl21.30 och det är inte många kvällar det är så härligt.

Kvällens kulinariska middag. Gott och lättlagat, kanske inte riktigt hela kostcirkeln men ändå...
Nu ska Turkland kilona bort pronto!

Hejja hejja!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!