Tro't eller ej...

... Men nu är jag back! 


Just Do It skrev jag i september. Det är inte alltid så bara, och det sket sig totalt gällande vikten, hälsan, fritiden och motionen. 
  • I somras startade jag och AnnaLena ett till företag och det innebar såklart en massa mer jobb. Oändligt många mer timmar än heltid, ungefär heltid x2. Dock svinroligt!
  • I september hittade vi en lokal där båda våra företag kan vara under samma tak. Vi har då jobbat med företag nr1 , jobbat med företag nr2. Detta på dagtid, på kvällar och nätter har vi renoverat i nya lokalen.
  • Vi har flyttat två företag med en total yta på ca 600 kvadrat. Tro mig, det ryms en hel del grejor på den ytan. Vi har fortfarande i tömt klart eller städat en av lokalerna.
  • Flytten var inte självklar då kedjan vi var med i inte beviljade flytten och den psykiska belastningen och stressen som det innebar att komma ur kontraktet var enorm. Till slut fick vi köpa oss fria, men det var en otroligt långdragen och utdragen process.
  • Under den här tiden har jag varit ohyggligt trött alla timmar på dygnet, jag har inte haft en ledig dag september tom annandag jul.
  • Kosten har bestått av det som varit lättillgängligt, snabbt och enkelt. Dvs miljarrrrders baguetter, hamburgare, kebab, pizza, thaimat, kinamat och ännu mer mackor och slutligen ännu mera mackor.
  • Vi har provbakat massa bakverk till vårt café som vi dessutom har ätit upp varenda smula av
  • Jag har inte motionerat en enda gång under den här perioden
  • Jag har massa nya rynkor och för första gången fått påsar under ögonen
  • Min magmun har totalpajjat 18 december och blivit halvokey på nyårsafton. Jag har  varit i princip symtomfri i över femton år. Det innebär att jag hela tiden haft en spyklump i halsen. Det går inte att ligga ner och sova för då rinner det som finns i magen ut och jag vaknar med spya i näsan och munnen.  Jag mår konstant mer eller mindre illa, det gör väldigt ont i magen stora delar av dygnet. Det rinner snålvatten i munnen större delen av dygnet och jag får hela tiden svälja och svälja för att inte få kräks i munnen. Så går det när man missköter sig både med maxad stress, minimal sömn och urusel kost. Skyll mig själv! 
    Med ändring av kost, sömn och medicinering med losec, rantidin och gaviscon mår jag nu nästan bra igen.
Summa summarum är "att det som inte dödar, det härdar", det är så sant som det var sagt ialla fall den här gången. 
När jag såg ut genom fönstret på jobbet och inte kände igen mig blev jag riktigt rädd och tog ett beslut på att dra ordentligt i handbromsen och prioritera framförallt sömn. Några dagar senare pajjade magen och det var en ytterligare väckarklocka. Magen börjar vara bättre, jag känner igen mig vart jag än befinner mig, det enda som är kvar är att jag har afasi och har svårt att hitta ord. Eftersom jag är en väldigt pratsam person skulle man kunna tro att det är bekvämt för min omgivning, men det innebär inte på nåt sätt att jag är tyst, mer att jag säger fel ord för det jag menar men de börjar oftast på samma bokstav som det ord jag avsåg att säga.
Att jag skriver det här är för att jag tidigare lovat mig själv att vara helt uppriktig med mig själv och andra med det som är mitt stora problem i livet -vikten- och min övertygelse är att allt det som hänt dessa månader är det som också gjort att jag vid invägning vägder 14,4kg mer än i somras innan allt blev som det vart.
 
2014-01-02 startade jag min omstart av det liv jag egentligen vill leva!
Jag tror fortfarande på den metod som jag använt mig av tidigare. Vill du läsa om den klicka här.
Eter jobbet idag var jag och handlade sån mat som jag tycker om och som jag dessutom kan äta med gott samvete och mår bra av.
Planering, planering och planering är det som gäller om jag ska lyckas med kosten. 
Veckan som kommer tänker jag börja om med mina motionsdagar med en revidering. Ti, to och söndag är nu mina "måste motioneradagar". Start på tisdag då jag planerat in promenad med en väninna. 

Jag startade min Rivstart 2014  i förrgår och har börjat med att lägga måbild för 8 veckor som ett delmål.
2014-01-02 Invägning 92,9kg
2014-01-09
2014-01-16
2014-01-23
2014-01-30
2014-02-06
2014-02-13
2014-02-20
2014-02-27
 
Delmål Rivstart!
[ ] -1kg
[ ] -2kg
[ ] -3kg
[ ] -4kg
[  ] -5kg
[  ] -6kg
[  ] -7kg.....och då är det målgång!!



 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


CBW

Men lilla gumman!!! Nu måste du ta det lugnt innan du kraschar helt!! Svårt med egna företag förstår jag, men går det för långt kommer du inte att kunna jobba alls på länge....

Svar: Tack för din omtanke CBW, men nu sköter jag mig på alla sätt & vis. Jag fick mig en ordentlig tankeställare och jag älskar att jobba men nu är det i lite mer lagom dos av jobb. Kram på dig!
Sandra Nilsson

2014-01-04 | 16:30:26




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!