Nytt under solen?

Näe det är int emycket nytt under solen här, annat än att solen faktiskt har kommit och det likar vår ute!
Jag har tagit fram cykeln och ska smörja upp den lite inför kommande äventyr. Jag har köpt en cykelkorg till Fille som har ett galler över sig så att han inte ska göra  ett "kamikaze-hopp".  Jag har bara en obehaglig känsla av att den inte passar min cykel.


Ikväll har jag varit på styrelsemöte, vi har diskuterat hit och dit och blött och stött. Nu är jag med andra ord helt slut mellan öronen.

Den här veckan är varenda dag uppbokad med diverse aktiviteter som iofs är roliga, men jag upplever det lite jobbigt när det inte finns utrymme för spontanitet.
mitt hem ser ut som en kanonkula och snart får jag anmäla mig till "rent hus". Det är stökigt och rörigt exakt överallt. Jag ska göra en hjälpinsats om en stund. Det hade varit underbart att kunna skylla på någon (läs Johan) men tyvärr så är det jag själv som stökat ner och har lämnat allt möjligt efter mig.
Exempelvis så är matrumsbordet belamrat med min rena tvätt, skrivbordet ser jag inte skivan på för allt papper jag samlat, hela hatthyllan är belamrad med olika jackor jag dragit fram, samma gäller för skostället, sandigt på golvet, en tidningshög nedanför sängen mm. Förutom det har jag massor av viktiga mail att svara på, protokoll som ska renskrivas och listan kan bli hur lång som helst!

Idag har jag bokat om min flygbiljett från WDS till söndag istället för måndag och Filip får följa i karbinen. Skönt att jag bara missar en dag på Tåme, trist är att jag missar BIS finalen.



Helgens bravader i Norge finns att läsa om här; http://svartatassen.blogg.se/ Nina har gjort två repotage av tre från helgens resa.
Summan blev iallafall certx2, cacib x2, reserv cacib, BIR o BIM, så man kan säga att vi var mer än nöjd med vår tripp.
image14
Månne detta vara lapporten?

Jag har hittat grindar till min bil hos en tjej i Luleå, men det var en spekulant före mig som skulle lämna besked i morgon. Jag håller tummarna på att hon ångrat sig då jag verkligen behöver dessa nu när jag sålt min bilbur. Jag måste handla delar till min bil nu när jag får påfyllning i börsen, tur att jag  har en snäll vän som ska hjälpa mig att fixa, jag har verkligen tummen mitt i handen speciellt när det gäller bilar.

Nu ska jag ägna mig åt städning innan sängen anropar..

Well well
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!