Sköna maj...

"Vintern rasat ut bland våra fjällar, drivans blommor smälta ned och dö.
Himlen ler i vårens ljusa kvällar, solen kysser liv i skog och sjö.
Snart är sommarn här i purpurvågor, guldbelagda, azurskiftande
ligga ängarne i dagens lågor, och i lunden dansa källorne".

I dag är det valborgsmässoafton. Det har jag firat på ett väldigt vuxet sätt, eller jag har snarare inte ens gjort det eftersom jag inte firat alls!
image19
Den här bilden är från förra helgens bowling, den fick hänga in bara för att jag tyckte pannan och skjortan matchade så bra...Martins mat verkar förövrigt smaka ..?... Jaa vad smakar den..

Först har jag jobbat till strax efter tre. Efter det var jag och Nina och lunchade på Dagoberts. Jag bara älskar deras grekiska sallad, den är hur god som helst. Jag tror jag har klämt minst fyra st på en och en halv vecka, det är bra gjort.. Det är ju inte precis krångligt att göra själv, men latheten bedrar visheten eller vad som nu kunde vara passade att säga här...

Efter lunchningen for jag till körplanen för att träffa AK. Vi skulle såklart träna tillsammans.
Vi började med platsliggning och jag kan inte säga att återgångarna blivit nå bättre alls, det är bara att köra vidare.
Jag tränade på rutan och fritt följ. Åke kändes fin och inte värmepåverkad som han annars brukar bli av den första värmen.
Filip har blivit riktigt duktig på apporten och på sättande vid halt, inte på långa vägar färdiga moment men han verkar ha fattat lite av vad det går ut på. Det bästa av allt är att han tycker det är roligt.

Efter träningen på körplan var det järnet till brorsan m familj för grillning. Klas grillade och det var hur gott som helst. Elliot höll låda och han är verkligen hur gullig som helst. Vi toppade middagen med marängswiss, smakade underbart! Efter allt ätande for jag till Carola för träning.

Carola och Daniel har nu sin årliga översvämning i källaren. Det hur synd som helst om dem!
image20
Kommunens avlopp håller inte undan nog bra och vattnet från dagbrunnarna kommer in i deras källare. de har en pump som håller undan det som trycker upp från ena avloppet men från det andra står det och flödar in.
Jag tycker verkligen det är dåligt att de (kommunen) inte åtgärdar det, problemet är varje år så det är inte precis någon överrasking. De har fått en bajamaja med element och lyse som står på gården. Alltid nåt, men utedass kanske inte är något man vill använda annat än i stugan och på festival.
Jag var såklart tvungen att plaska runt med Carola i källaren och gummistövlar är en bra ägodel i deras familj. Fy så trist..

Carola förvarar alltid Esters träningsgotta i munnen och så här kan det se ut när det ska belönas..

Vi tränade med en fantastisk störning. Jag hade inte kunnat ana att det skulle vara sån rotation på folk på Supermarkets parkering en valborgsmässoafton. Men det var det..
Hundar, ungar, tonåringar, fulla ungar, fulla vuxna, smällkastare, raggarbilar, andra bilburna, småtjejer som väntade på att bli upplockade i bilar. Det fanns alla kategorier förutom föräldrar. Ja det kan ju hända att några av de fulla vuxna var föräldar, men de gills inte.
Träningen gick iaf bara bra för oss båda.

Jag svängde om majbrasan på stan för att se på elden en stund. Jag är som ni säkert redan  vet ganska fascinerad av eld. Jag kom lagomt för att se en halv-vuxen pissa i en av de eldstäder som kommunen ställt ut. Det rök som bara tusan när han så snällt släckte brasan.
Det var några tappra kvar vid brasan, och jag tog några suddiga kort.
image15

image17

Sköna maj, välkommen
till vår bygd igen!
Sköna maj, välkommen,
våra lekars vän!
Känslans gudaflamma
väcktes vid din ljusning;
jord och skyar stamma
kärlek och förtjusning;
sorgen flyr för våren,
glädje ler ur tåren,
morgonrodnad ur bekymrens moln.


Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!