Inte alltid som man tänkt sig...

Näe det blir inte alltid som man tänkt sig...
image33

Idag träffades jag och AK på körplan för att träna lydnad och umgås.
Träningen gick utmärkt även om jag märkte att det var lite jobbigt för Åke med den plötsliga värmen som kommit.
Trippeln gick kalasbra, jag skickade först en vänster och sen en höger och bestämde mig för att inte köra dödens som jag ofta annars gör. fint stopp vid konen, inga tveksamheter vid urvalet av väg och full fart in, Jaa det var riktigt tjusigt just idag.
Annars har jag petat i friaföljets sidoförfyttningar och vändningar på stället och halter. Det var så varmt så att jag kunde ha bara linne hur skönt som helst!
Jag tränade lite med metallen, några ingångar och några gripanden, det tar sig och är massor bättre. Oftast håller han ordentligt men ibland hänger den bara och guppar på hörntänderna. Jag eller ska jag säga vi kämpar vidare.
Platsliggningen var det inget att säga om, han låg fint och återgången var ok, inte riktigt bra men ok.
image34

Filip Nilsson har riktigt varit på topp idag. Vi har kampat och lekt ganska långa stunder och han har gått ganska långa transporter i fria följet. Apporteringen är också massor närmare målet. Från början när vi kom så hade han svårt att fokusera då det var ganska mycket störning. Skyddsgänget tränade en bit bort och Fille tyckte det verkade väldans intressant. Efter en stund så hade nyhetens nyfikenhet lagt sig och fungerade utmärkt. Han är hur roligt som helst lillFille.

Inte som man tänkt sig var rubriken och det kan man lugnt säga. Jag har tyckt så synd om Carola och Daniel och deras stackars källare. Ahh men gissa vad som är i min??
Det trycker upp vatten genom golvet och det var mindre kul.
I år har vi haft den största snöhögen längs med hela husväggen, så stor som i år har den aldirg ens varit i närheten av. Dels snö från vår infart plus det kommunens traktor lägger av hos oss.

När jag kom hem var det inte annat än att hugga i spaden och skotta. Jävulskt vad tungt det var. Som tur är så hjälpte våra übergulliga hyresgäster Olga och Daniel oss. Johan var på fest igår och tyckte det var nog jobbigt att bara leva, så lite extra synd var det om honom. Nu är kanske en fjärdedel av snöhögen kvar, men vi orkade inte skotta mer. Vi får ta tag i det imorgon.


Nu har vi varit i källaren och öst och sopat vatten och jag har suckat en hel del...
Well well!
S
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


O L G A

Inte världens mest smikrande pics direkt :p

2008-05-01 | 22:33:44
http://olgatherussian.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!